Lördagen 18 juni

Regn regn och åter regn det var
vad lördagen hade att bjuda på.

Men jag ska säga att det kan vara ganska mysigt
ibland när det är lite tråkigt väder
då kan man ligga inne i vagnen och
lösa korsord o slappa medans regnet
smattrar på taket.

Visserligen så regnade Rasmus
och mitt fiskarfänge bort,
men det gjorde inte så mycket
för då slapp vi komma hem
tomhämta igen.

På kvällen var vi samt Per och Maggi
inbjudna på mat o dryck hos kennet o Lisen
och det var ingen dålig mat heller,
som förrätt fick vi laxbakelse
som var helt utsökt (jag snikade till mig 2st)
sedan blev det grillad fläskfile med hemlagad
potatisgratäng, den var inte heller att leka med,
Jordgubbar och vispgrädde fick avsluta det hela.

Sedan blev det groggarnas glada tider
kanske lite för glada för min del.
men det är väll sådana smällar man får ta.

Samanfattningsvis så var det en förbaskat
trevlig kväll men det har man ju alltid när
man är i sällskap med våra camping grannar.

Tack ännu en gång Kennet ochLisen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar